Клюкини

новини, клюки, събития
Тони
Posts: 212
Joined: Thu Sep 19, 2013 7:41 pm

Re: Клюкини

Post by Тони » Sat May 02, 2015 5:15 pm

Ще опитам накратко да го разкажа, но така рискуваш да прочетеш по-скоро моето (пристрастно :) ) тълкуване.
Значи, човека е един от добрите съвременни композитори, далеч не е само пианист, пише главно съвременна класика, но и поп и рок. Джони Холидей, Жан-Ми Жар и цяла редица такива. Прави и много аранжименти. Запознал се с Бутонат/Фармър на снимките на Джорджино, за който филм е писал малко от музиката. Та там му предложили да направи аранжиментите на клавирната част за концертите 96 г. И той приел :)
Все пак интервюто е повече от 3/4 за него си. За Mylène - първо относно обвиненията, че няма глас (и аз чувам много хора да го твърдят) - той не казва изрично че има, може би от акустична гледна точка наистина да не е нито плътен, нито силен, нито (напоследък) много обхватен - високите и се изплъзват. Това е мое мнение, но съм 110% съгласен с него за това, че най-важното на музиката е да предаде смисъл и чувства. Всичко останало са технически характеристики. Е, Тя това го умее прекрасно - да ти предаде чувствата сякаш сами излизат от теб. [25.gif]
За концертите - Казва (както може да се предположи) че определено предпочита да свири в по ограничена среда - клубове, спектакли. Големите тълпи по стадионите не го привличат, и все пак моментите с Mylène, особено тези само тя и пианото му, са изключителни за него, казва конкректно че отдалечеността от публиката изчезва в такива моменти.
И за моментите със сълзи :) . Човека ясно казва, че е абсурдно даже да се предполага нещо изкуствено, театрално. Аз разбирам думите му като въпрос на искреност на характера, емоционална настройка - за Mylène става дума. Бях много доволен да го чуя, защото, момичета, макар да сте казвали много пъти как не си падате по тези "лигави" моменти, те за мен са много важни, един вид кулминации в концертите и какъвто и да ме наречете, влюбен съм в тези моменти. Последния месец съм изцяло на вълна Point de suture във варинта на DVD филма. [g094.gif]
В момента слушам интервюто от линка, който ви пуснах :mrgreen: - всъщност аз в mylene.net чух само краткия откъс, отнасящ се до Mylène :mrgreen: Та не 3/4, а 9/10 е за самия него и музикалните му вкусове, предпочитания и планове. Още повече ми хареса, защото човека е много еклектично настроен - относно стиловете музика. Разказва, как след след консерваторията е започнал с класика и е мислел, че това ще е живота му, а сега се е превърнал в поп-аранжьор, и това му доставя огромно удоволствие, както и да работи за различни артисти, с различни стилове. Казва конкретно - "обожавам да се събудя сутрин и да вляза в един свят (музикален) коренно различен от този в който съм бил вчера"
Изписах цял роман, преди да приключа ще спомена слуховете, че предстоящия сингъл ще бъде по музика точно на Yvan Cassar. Аз бих се радвал, особено след като съм чул това интервю.

User avatar
Xcat
Posts: 471
Joined: Fri Jan 16, 2015 5:32 pm
Location: София

Re: Клюкини

Post by Xcat » Sat May 02, 2015 5:38 pm

Много ти благодаря. Смея да предположа, че (пристрастното) ти тълкуване е доста обективно. :)
И да, Милен има сериозен проблем с високите открай време. :lol:
Напоследък обаче, по мои наблюдения, това не е толкова очевидно, понеже гласът ѝ е станал по-плътен и не толкова писклив, което мен ме кефи максимално. :D
Je veux savoir où naît le vent
J'ai l'âme inerte en même temps...


Image

User avatar
Lisa-Loup
Posts: 480
Joined: Mon Sep 16, 2013 11:45 am

Re: Клюкини

Post by Lisa-Loup » Sun May 03, 2015 12:24 am

Много благодаря за резюмето! [icon_clap.gif]

Относно гласът на Милен, имам лични наблюдения само от последните два концерта и от това, което съм чувала преди, като че ли задобрява. На записите от предишните концерти доста ми фалшивее, но то това си зависи и от самия запис, а тези записи не са много добр. Но и други казват, че напоследък задобрява.

Тони
Posts: 212
Joined: Thu Sep 19, 2013 7:41 pm

Re: Клюкини

Post by Тони » Sun May 03, 2015 5:00 pm

Предните 2 поста ме навеждат към мисълта, че линка, който бях пуснал в една тема от януари - "горещо препоръчвам" - не е възбудил особен интерес. Предлагам да се пробвам да преведа написаното там, то представлява един много оргинален според мен анализ. Бихте ли се заинтересували ?

User avatar
Xcat
Posts: 471
Joined: Fri Jan 16, 2015 5:32 pm
Location: София

Re: Клюкини

Post by Xcat » Sun May 03, 2015 5:03 pm

Аз лично бих. За втората половина от форума - не знам. :D
Je veux savoir où naît le vent
J'ai l'âme inerte en même temps...


Image

Тони
Posts: 212
Joined: Thu Sep 19, 2013 7:41 pm

Re: Клюкини

Post by Тони » Sun May 03, 2015 5:15 pm

А-а, освен 2-те половинки :) все си мисля че и администраторката Marie-Helene хвърля по едно око ;) по форума, но надали има време да преглежда всички линкове и т.н.

User avatar
Xcat
Posts: 471
Joined: Fri Jan 16, 2015 5:32 pm
Location: София

Re: Клюкини

Post by Xcat » Sun May 03, 2015 5:17 pm

Просто бъди добро съфорумче и преведи нужното, информирайки присъстващите. Мерси. :D
Je veux savoir où naît le vent
J'ai l'âme inerte en même temps...


Image

User avatar
Lisa-Loup
Posts: 480
Joined: Mon Sep 16, 2013 11:45 am

Re: Клюкини

Post by Lisa-Loup » Sun May 03, 2015 5:33 pm

Абе не съм съвсем боса във френския и съм си запазила линка за "един ден", но още не съм се наканила да го прочета. Според мен е доста работа за превод, така че не настоявам. Но евентуално някое кратко резюме, ако ти се занимава.. :roll:

User avatar
Xcat
Posts: 471
Joined: Fri Jan 16, 2015 5:32 pm
Location: София

Re: Клюкини

Post by Xcat » Sun May 03, 2015 5:37 pm

Е, да, де. За кратко резюме иде реч, не за дословен превод. ;)
Je veux savoir où naît le vent
J'ai l'âme inerte en même temps...


Image

Тони
Posts: 212
Joined: Thu Sep 19, 2013 7:41 pm

Re: Клюкини

Post by Тони » Tue May 05, 2015 11:52 pm

Не мога да направя резюме - ще се загуби цялата оргиналност на текста, формата и начина на изразяване. Има и много игри на думи. То е ясно че повечето от тези неща ще се загубят и при превод, но резюме - още по-лошо. В известен смисъл - неуважение към автора. Става дума и за стил, който аз не мога да предам, не съм преводач, а за такива неща си трябва, и то добър.
Така че ще се пробвам. но на части, моля предварително за снизхождение за сериозната доза субективизъм и изразни средства - в статията има разговорни изрази, чийто еквивалент на бг не винаги успявам да уцеля. Ще слагам възможни варианти в скоби (). Има и скоби от автора -
ще се досещате кои от кого са :) А, много време ми отнема да слагам удареното - ѝ - за него също ще се досещате :) :)
Да не си помислите, че като се извинявам и моля постоянно, страдам от излишна скромност - френския ми, и говорим, но особено писмен е доста по-добър от този на повечето французи, проблем ми е по-скоро българския :)
Последно преди да почна : на живо не съм толкова многословен, уверявам ви :)








Mylène Farmer : клиничен случай (бих го превел по-скоро като "диагноза")
Въведение
Невъзможно е да се посвещават хроники (анализи) на френски или чужди артисти от най-високо ниво и да се подмине клиничния случай. който разделя толкова, колкото и обединява - Mylène Farmer

----------------

Малко е да се каже. че изтрепва рибата, както и че разбива глави на едни или даже една друга част от мъжката анатомия на други.

Журналистът Pascal Sevran, сред първите получили благоволението да я представят, 1984 год. предрича със забележителна интуиция :"Още една певица, която издава 45об плоча и за която никога повече няма да чуем."

Поука: по-добре да си мълчим, когато не сме сигурни в нещо. Нищо не се знае.
2013 г. Mylène Farmer начева 30 година от кариерата си.
И 30 г след началото остават само въпроси.
Извисена до статут на икона (паметник - в орг.) във Франция, Белгия, Швейцария, Квебек, суперзвезда в Русия, обезмисляща ( обезоръжаваща в ориг.) и най-жлъчните критики в продължение на десетилетия , няма (като гроб, което ѝ подхожда добре) винаги и навсякъде извън сцената, в клип или песен, невидима за жълтата преса. Обожавана (ценена в ориг.) като гений, толкова колкото и отричана като измамник.
В нейна полза може да се отнесе факта, че е единствения артист "тежка категория", който никога, ама НИКОГА не е продал и частица от личния си живот за да накара да говорят за нея.

Ако Mylène Farmer е това, което е, за добро или лошо, това е единствено и само заради труда си. ( аз бих казал - заради собствените си усилия.)

Mylène Farmer: клиничен случай : Причинността на отказа

Характеристика на персонажа : отказва всичко
Mylène Farmer го е изпяла, тя казва не, тя казва не, тя казва не.
Не ни е много ясно защо, но като кукла на пружина Mylène Farmer е станала експерт в изкуството на отхвърлянето.
Не на академията на изкуствата
Не на включването ѝ в енциклопедията Larousse.
Не на СтарАкадеми, за участие или настойничество, нищо за разчопляне. (вашият покорен слуга ще признае че тази и черта му е особено симпатична, както у някои други много, много редки случаи сред фр. артисти влезли в Съпротивата с/у ендемичния Ендемол). (първата серийна тв шоу продукция във Фр. Съществува и сега)

Не на Les Enfoirés (друго тв шоу) (всяко семейство има черна овца, Mylène вписва в противопоставянето с/у фр. бизнес след единствено участие в Les Enfoirés в 1988 г. Което, м/у другото не и пречи да се откаже от авторските си права в полза на Les restaurants du coeur (благотворителна организация), в случая когато те използват име на една от песните и..... което не може да се каже за всички артисти участващи в (друго благотв. начинание), кой каквото ще да мисли.

Не на Laurence Ferrari (но да на Claire Chazal et Laurent Delahousse).

Не на наградите victoires de la musique (тя директно е помолила ... и получила да не бъде изобщо номинирана.

Не на преки тв предавания.

Не на създаване на фан-клуб (официален)

Не на playback на концерти, не е отивала по-далеч от използване на поддържащ глас в по-бързите песни.
И това не е всичко, продължаваме:

Не на записване на думите и по време на интервю. На журналиста му се налага да си ползва писалката.

Не на въпроси засягащи личния и живот, за евентуални благотворителни начинания или изобщо на такива за живота и извън сцената.

Не на фамилиарниченето зад кулисите. Mylène се обръща към всички на "вие".

Не на икономичните турнета в провинцията. Спектакъла се пренася изцяло или просто няма такъв.

Не на телевизията

Не на пресата

За своя спектакъл тя може да репетира до разкървавяване на стъпалата (в текста - пръстите)

Може да яде 3 месеца спагети, за да финансира от собствения си джоб екстравагантен клип в началото на кариерата си.

Способна е да работи по спектакъл който да глътне 20 х10–6 € разходи по продукцията (представяме си нощта на продуцента и Thierry Suc преди отварянето на билетните продажби :)

Способна да потърси ... и получи! режисурата на Abel Ferrara, Michael Haussman, Luc Besson, Chris Sweeney, Roy Raz, Ching Siu Tung, Agusti Villaronga, Marcus Niespel, Benoît Lestang, Hugo Ramirez, Bruno Aveillan че даже и да бъде манга-низирана от Naoko Kusumi за да може да предложи (на публиката) визията която е желала.

(В горните абзаци съм сложил способна вместо съгласна, както е в текста)

Съгласна да остави феновете си да снимат на концертите и и да пускат всичко в мрежата.
Но разпъва на кръст - юридически - един техник откраднал необработени видео captures от следващия и клип за да ги разпространява в и-нет. Иди разбери защо.

Съгласна също да дава автографи на кило или да качи една от обожателките си в лимузината (1989 г.) ((Farmer е доста по-малко строга към феновете си отколкото към "професионалистите от професията", от които се пази като от чума.
И накрая, при все че оставя феновете си да публикуват всичко, което са решили че има връзка с нея без да се възпротиви и най-малко, тя е изтеглила практически всичките си снимки от прес-агенциите : за да използва нейна снимка даден вестник минава задължително през касата :) (причина поради която нейните биографи не винаги слагат снимка на корицата, обикновено тя

казва - не!) Тя стига до пълно откупуване на права за излъчване от притежаващите ги - тогава, когато дадения продукт не и е по сърце.
Всички срещнали я фенове я описват като очарователна, предразположена, контактна (Mylène обича да прегръща почитателите си), резервирана и достъпна. Не и богиня за 1 €, червенокоската.

Всички свидетелства - или почти - от журналисти обаче я описват като няма, дистанцирана до степен почти надменна. Гаднярка с една дума.

Можем дълго да продължим описвайки портрета и и анекдотите за нейната професионална

безкомпромисност свързана с изненадваща спонтанност към публиката.

В крайна сметка - много не-та. Който и да е парижки журналист ще ви каже, че извън отказа такова поведение се доближава до медиатическа смърт. Резултат ? 300 000 билета продадени в един октомврийски ден, 1 година преди концертите, или 2 stades de France запълнени за 2 часа 2008 г. Колекцията от подобни числа за най-известната червенокоска е доста запълнена.

Несъмнен феномен.

Стратегия или поведение, което в крайна сметка се изплаща, отвъд всякаква надежда ? Farmer е създала система за създаване на звезди, в която става дума основно за нея самата.

Обратните пътища не са и непознати, опожаряващата червенокоска, ако перифразираме Ж.Кокто, живее както всички - личния живот и принадлежи - не правейки нищо като никого.
От край време пресата я засипва с обиди, тя е невъзмутима.
Парадоксално, същата тази преса, под затаената злоба, и засвидетелства известно уважение. Главно защото каквито и да са обстоятелствата около кариерата и (големи успехи или провали) тя не е променила линията си на поведение и на йота. Тя играе без тях, но и не се опитва да ги използва. Четвъртата власт отдавна е доказала, че ако някой иска да я манипулира, обратния удар е болезнен. ( тук явно не става дума за журналистика като
българската :) ) : Michael Jackson е изразителен пример.
С Mylène епросто - НЕ и край. Каква изненада :)

Jean-Louis Murat, друг голям веселяк, с когото тя записва един щастлив дует през 1991-г. и чиято продукция тя след това финансира, казва днес за нея, че е разгадала всичко в системата, насилва я умишлено и не иска да чуе нищо друго освен за публиката и привилегированото си общуване с нея. Точка. Останалото ? Познахте : ще бъде НЕ.

Обвиняват я че изтисква феновете си като лимони? Тя отказва даже официален сайт. За сметка на това поддържа общодостъпен и безплатен такъв, посветен на... отегчението! (http://www.lonelylisa.com) Всички, които са съсипани от влачене на съществуванието си са поканени да споделят идеи, творби и мисли как да се скучае по-малко в този живот. Всичко е наред, да идва смъртта, да си лягаме вече.

Как с глас, който не е създаден за пеене, свитост болезнена - и въпреки съмненията съвсем истинска - как с тези непохватни движения при дебюта си, как с изразяване по интервютата което може да ни накара да помислим Françoise Hardy за красноречив оратор, как за бога Mylène, родена Gautier е достигнала дотук ?

Днес Mylène все така отсъстваща от парижкия хай-лайф посещава или е посещавана от De Niro, Rushdie, Danielle Thompson, Claude Berri, Amélie Nothomb, Nathalie Rheims (нейна най-добра приятелка, вечерите им заедно вероятно са много забавни :) ) обменя SMS-и с Étienne Daho или Cl. Sardou и комуникира с издателската си кща чрез факс. Тя гаресва Гарбо от ранната си
младост и изглежда е развила доста подобно поведение.
Прекарва голяма част от свободното си време си в Щатите или Корсика. Когато работи, обитава вила Монтморенси в 16 arr. Най-изключителния адрес на френска територия: улицата е затворена, влизате само ако пазача ви познава. Съседи са и индустриалци или известни артисти, Sylvie Vartan извеждаща кучето си или мадам Bolloré разхождаща децата си ....

Mylène няма деца, маймуната ѝ умря, съседите и я виждат практически ... никога.

За да се разбере феномена Farmer ще трябва да навием ръкави и да се гмурнем дълбоко във времето. Хванете се здраво !

-----------------------------------------------------
За днес толкова, горе-долу е 1/6 от целия текст :)

----------------------------------------------
Следващата част е озаглавена : Сняг и катерички

Post Reply